ماشین آلات کشاورزی

ویترین نت، بزرگترین واردکننده ادوات ابزار کشاورزی، کولتیواتور، روتیواتور، دروگر، چمن زن، علف تراش و غیره

بازده آدمیزاد به عنوان واحد پدیدآوری قدرت بسیار کم و توانش به‌خاطر کار مداوم در حدود کیلووات است. از این رو توان انسان منبع کارآمد و قابل اتکایی به‌خاطر پیشبرد امور طاقت فرسای زراعی نمی باشد. کشاورزی سنتی که عمدتا وابسته به نیروی انسانی و دامی بوده است مستلزم صرف زمان دراز برای اعمال عملیات خاکورزی و کشت بذر در بهار و عملیات داشت در تابستان و برداشت در پاییز می شد. به لطف پیشرفت فن آوری، مکانیزاسیون کشاورزی به دیباچه یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر در قرن بیستم بوده و وفور از محققین، کاربرد از ماشین آلات به جای نیروی دام در کشاورزی در ده های اول قرن بیستم را نقطه عطفی در طریقت تولید محصولات کشاورزی می دانند.

از سده بیستم با صنعتی صیرورت جوامع، به تدریج استفاده از ماشین آلات در کشاورزی یا به عبارت دیگر مکانیزاسیون کشاورزی متداول شد. بکارگیری تجهیزات کشاورزی به جای نیروی انسانی و دامی نتایج مطلوب پرشماری را به ارمغان آورد. استفاده بهتر از نیروی کار و کاهش نیاز به نیروی کارگری، شتاب احیای اراضی و افزایش سطح زیر کشت، تسطیح اراضی و ناورد با علف های هرز، ارتقاء محصول آبیاری، سهولت انجام کار، اجرا به موقع و کاستی زمانه موردنیاز عملیات کشاورزی، استفاده موثرتر از نهاده ها و تزاید پدیدآوری محصول در فرید سطح و امکان توسعه بیشتر فعالیت های کشاورزی و بهره گیری از های پایدارتر، افزایش بازده کالا و در خاتمه افزایش درآمد کشاورز از جمله مهمترین پیامدهای این انقلاب بوده اند.

تولید و فروش کاهکوب کمباین و ادوات کشاورزی خانی

ادوات کشاورزی سمپاش پشت تراکتوری | بهترین ماشین آلات کشاورزی -

از سوی دیگر نمو روز متجاوز سامان جهان، اهمیت کشاورزی را متجاوز از پیش به‌جهت جوامع بشری نمایان کرده است. اولین و مهمترین نیاز هر انسان نیازهای غذایی اوست که این نیاز به کوه طور مستقیم و غیر مستقیم با کشاورزی در ارتباط است. امروزه بدون استفاده از تجهیزات و ادوات گوناگون برای آماده سازی زمین و خاکورزی، کاشت، داشت، برداشت و فرآوری محصولات پس از برداشت، تولید غذای مورد نیاز بشر مقدور نمی باشد. بخش کشاورزی در کشور ما نیز برای تحقق تامین امنیت غذایی جامعه و در نتیجه تقویت استقلال ملی، نیازمند گذر چست از مرحله کشاورزی سنتی و معیشتی به مرحله توالد مکانیزه و صنعتی است.

با این هستی با توجه به اینکه همچنان اغلب کشاورزان کشور در واحدهای تقریبا کوچک و به صورت خودگردان به فعالیت کشاورزی خود امتداد می دهند انتخاب و تدارک صحیح و متناسب تجهیزات مورد نظر، ارج بسزائی خواهد داشت. با تعیین صحیح ماشین آلات کشاورزی برای انجام عملیات حین تسهیل انجام امور کشاورزی، هزینه های عملیاتی کاهش یافته و تعداد محصول و درآمد بیشتری عاید کشاورزان خواهد شد. در انتخاب تجهیز کشاورزی مناسب بایستی مواردی همانند سهولت کاربرد، قابلیت انجام عملیات متنوع، اطمینان از هستی قطعات یدکی و خدمات فنی، مدل‌سازی مناسب ماشین و پارامترهای تکنیکال نظیر تنظیمات، ارتعاش و صدا، شرایط خاک و محصول، نام برند و مدل، تناسب ماشین با ابعاد مزرعه یا باغ، تخمین های خدمت و نگهداری مد نظر نهاد گیرند.

قیمت ادوات کشاورزی ادوات کشاورزی تراکتور فرگوسن | بهترین تجهیزات تکنیک کشاورزی -

تاريخ كشاورزي ، اهلي كردن گياهان و حيوانات و توسعه و انتشار تكنيك هاي پرورش آنها را به طور كامل ثبت مي كند. کشاورزی به طور مستقل از مناطق مختلف جهان آغاز شد و طیف متنوعی از گونه ها را در بر می گرفت. حداقل یازده منطقه جداگانه جهان کهنه و جدید به عنوان مراکز مستقل مبدا درگیر بودند.

مطالعه کنید: معرفی برخی از پرکاربردترین ماشین آلات کشاورزی دنیا

عصر برنز ، از ج. 3300 سال قبل از تولد ، نمونه تقویت کشاورزی در تمدن هایی مانند سامر بین النهرین ، مصر باستان ، تمدن دره ایندوس از شبه قاره هند ، چین باستان و یونان باستان بود. در دوران عصر آهن و دوران باستان کلاسیک ، گسترش روم باستان ، جمهوری و بعد امپراتوری ، در سرتاسر دریای مدیترانه و اروپای غربی با استفاده از سیستم های کشاورزی موجود مصنوع شد و در عین اوقات سیستم مدیریتی را بنا نهاد که پایه ای به‌سبب کشاورزی قرون وسطایی بود. . در قرون وسطی ، هم در جهان اسلام و هم در اروپا ، کشاورزی با تکنیکهای بهبود یافته و انتشار گیاهان زراعی از یکباره معرفی شکر ، آلیاژ مس و روی وسرب ، پنبه و درختان میوه مانند پرتقال به اروپا از طریق آلت تغییر یافت. اندلس بعد از سفرهای کریستوفر کلمب در سال 1492 ، بورس کلمبیا محصولات جدید آفاق مانند ذرت ، سیب خشکی ، سیو زمینی شکرین و مانیوچ را به اروپا آورد و محصولات زراعی آفاق قدیم مانند گندم ، جو ، برنج و شلغم و دام از جمله فرس ها گاو ، گوسفند و بز به بر آمریکا.


تبلیغات

اخبار جدید

اخبار جدید

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ما از اخبار روز مطلع شوید.

ارتباط با ما

میدان انقلاب ، روبروی دانشگاه تهران پلاک 2

موبایل

[email protected]

مارا دنبال کنید
عکس ها در فلیکر

© flowerhat.ir. All Rights Reserved. Design by HTML Codex
Distributed by ThemeWagon